Извештај о присуству Пројекту
Извештај о присуству Пројекту “Презентација квалитета образовно-васпитног рада школе, као Ресурсног центра одабраног од стране Министарства просете, науке и технолошког развоја из подручја рада Економија , право и администрација“
Циљ пројекта који реализује МПНТР и Друга Економска школа из Београда као ресурсни центар Министарства је: преношење знања, квалитета, искуста и примера добре праксе, међусобно учење као и размена међу учесницима свих наведених елемената.
Презентација је одржана 13. 12. 2108. г. У Чачку, у просторијама Чачанске Гимназије.
Циљна група су школе Западне Србије из подручја рада Економија , право и администрација
Друга економска школа је предвођена Директором Дејаном Недићем и професорима економске групе предмета представила Виртуелну праксу која се као пилот програм реализује у овој школи , Економијаду ( 2014.г.били домаћини), те пројекте у области наставе физичког васпитања.
Обуком о Виртуелној пракси учесницима је презентовано шта је виртуелна пракса, ко у актери ВП, како стврити тим и који су кораци у спровођењу ВП.
Виртуелна пракса подразумева обављање практичне наставе применом саремене информационе технологије. То је пракса online где се користе email, WhatsAPP, Viber Skype .
Виртуелна пракса намењена је ученицима којима је потребна додатна подршка : спортисти, деца из сеоских средина, са здравственим проблемима, талентована деца нпр. у рачунарству….
Актери БП су:
- Ученици који је потребна додатна подршка
- наставници
- ментор из привреде( компаније)
Након што се идентификују ученици мојима је потребна подршка , приступа се
кораку –планирање ВП-е који подразумева:
- Састанак директора , наставника и ментора
- Споразум о ВП-и
- Дефинисање исхода за ВП
Ту је предствљена БОШ-Београдска отворена школа која помаже и повезује школу и тржиште рада као и VIVET са платформом којој можемо да приступимо на следећем линку: http://www.platform.vivet-project.eu/index.php.
Пројекат ВИВЕТ предвиђа виртуелну платформу која пружа оквир за обављање задатака, учење и комуникацију. Ученици, њихови наставници и ментори из компанија током трајања праксе активности предвиђене планом и програмом праксе прате и обављају путем платформе. Осим сегмента посвећеном задацима и активностима на пракси, ученици путем различитих канала комуникације који се налазе на платформи комуницирају са својим наставницима и менторима, али и консултују лекције и материјале који се тамо налазе.
ДЕШ има сарадњу са СИНХРОНО МИ ДОО ( Београд)
- корак припрема ученика
- избор настаника
4.Одређивање начина комуникације( препорука је да ипак постоји физички контакт бар једном настаника и ментора као и по потреби).
- ИЗРАДА ПЛАНА И ПРОГРАМА ВП-Е
ВП не мора у 5 дана већ само дефинисати рокове који се поштују.Наставник има највише посла око израде пројектног плана Виртуелне праксе где се планира редни број теме, назив теме, сход, активности ученика, наставника и ментора.
- корак одржавање ВП.
НПР: евидентирање пословних резултата ;ментор шаље ученику материјал о резултатима свог предузећа, ученик води дневник,консултује се са настаником, пита, тражи помоћ, насатник пружа објашњења, помаже ученику око недоумица ,…
- корак израда дневника
- корак оцењивање на основу чек листе за вредновање Дневника рада ( препорука да наставници практ. Наставе утврде јединствену чек листу за оцењивање чде имамо редновање теоријског аспекта теме, практична обрада података и документацију)
- корак- завршетак рада и повратне информације од свих актера( ту смо имали прилику да видмо образац мишљења ментора и Дневник рада од неколицине ученика ДЕШ-а)
Након ове радне фазе имали смо прилику да од Директора Милибора Саковића чујемо о Економијади: пројекат „Економијада „, који се реализује од 2009.г на иницијативу Средње економске школе из Сарајева и представља регионални сусрет економских школа. У оквиру овог пројекта донета је ПОВЕЉА којом се промовише знацај успостављања сарадње са економским школама из региона и државе, те обогацивање те сарадње посетама, разменема уценика и искустава у настави и пракси. Један од битних циљева је оснивање асоцијације економских школа на нивоу државе и региона.
Друга економска школа је представила своје искуство и начин организације Економијаде 2014.г.
Економско –трговинска школа из Новог Пазара представила е пројекте Ерасмус + “Friendship, learning and practice between a developed country and a developing country “ обаљање стручне праксе у Олденбургу као и online недељу која се реализује у овој школи. Суштина online недеље је да се лекције откуцају у Wordu са питањима и задацима и то поставе на систем, прате рад ученика, отклањају техничке сметње, реализују online недељу , те на крају анализирају резултате и анкетирау ученике о квалитету оваквог начина рада.
Последњи део обуке тј. презентације односио се на наставнике Физичког васпитања и предлог ДЕШ-е за увођење образовног профила економски техничар-одељење за спортисте . Настаници Физичког васпитања из Друге економске школе представили су своје идеје за побољшање настае физичког и подизање свести код узеника о потреби здравог живота и вези менталног и физичког здравља за успеђну наставу других предмета. Представљена је организација наставе физичког васпитања у де смене у балону и две спојене учионице, поделу на групеМ/Ж, међупредметне компетенције( Статистика-Физичко васпитање, Примена протокола о правилима која важе на часовима физичког-како побољшати мотивисаност ученика да и учествују на часовима физичког,како се пружити помоћ ученицима и која су правила када ученик не може да ради вежбе, носе опрему, уведен термин суботом за бављење спортом, спровођење анкета о здравој исхрани, породичним однсима,тучествовање на такмичењима-светско школско првенство у фудбалу-Праг, сарадња са школама из Вараждина, Сарајева те планове ѕа сарадњу у будућности, остварења у спорту на држаним иградским такмичењима ове школе).
Учесници су постаљали питања и дискутовали, размењивали искуства након чега је уследила подела сертификата који имају облик интерног стручног усаршавања.
Подносилац извештаја
Јелица Кузељевић
Дана Паловић