Пословни изазов – такмичење
Извештај са учешћа на такмичењу
Најбоља припрема за ученике који оснивају ученичке компаније је свакако такмичење Пословни изазов, чији концепт је тако осмишљен да представља увод у програм Ученичка компанија. У динамичној атмосфери, ово такмичење пружа ученицима прилику да развију самопоуздање, способност креативног размишљања и тимског рада, као и да овладају комуникацијским и презентацијским вештинама.
Нашу школу су у среду 19.10.2022. на такмичењу у Чачку, представљали Сара Крћа, Даница Дидановић и Вељко Туцовић, ученици IV2 одељења, који се се истакли на часовима предузетништва. На почетку такмичења, тимови састављени од ученика из различитих школа осмишљавали су решење проблема који им је постављен кроз осмишљавање пословне идеје која решава проблем и кроз израду бизнис плана и презентације идеје. Такмичење је почело у 9 часова ујутру, а затворено је свечаним проглашењем победника у 19 часова увече и било је испраћено значајном медијском пажњом.
Сваке школске године, организација Достигнућа Младих реализује четири регионална, једно национално као и међународно такмичање за средњошколце западног Балкана.
У веома тешкој конкуренцији од 100 средњошколаца из 26 средњих школа, ученици наше школе у мешовитим тимовима, нису прошли на национално такмичење, али су стекли нове пријатеље и нова знања у области предузетништва.
Док су ученици писали бизнис план, директорка Јелена Марић и професорка Софија Павловић Луковић, присуствовале су свечаном отварању новог простора у медицинској школи у Чачку, Мејкер лаб-а. Резултат учешћа на такмичењима је и нови простор у коме ће ученици и професори моћи да истражују, повезују знање, развијају пословне идеје, сарађују са институцијама, предузетницима и широм друштвеном заједницом. У новој лабораторији биће одржаване радионице, обуке, право је место за учење више научних дисципина, примену знања, ширење пословних идеја… Првенствено ће развијати креативност младих људи и њихову предузимљивост. Моћи ће да греше и уче из грешака. Овакав простор би у будућности требало да обезбеде и друге школе јер је мултидисциплинаран и рекла бих неопходан.
Софија Павловић Луковић