Poslovni izazov – takmičenje
Izveštaj sa učešća na takmičenju
Najbolja priprema za učenike koji osnivaju učeničke kompanije je svakako takmičenje Poslovni izazov, čiji koncept je tako osmišljen da predstavlja uvod u program Učenička kompanija. U dinamičnoj atmosferi, ovo takmičenje pruža učenicima priliku da razviju samopouzdanje, sposobnost kreativnog razmišljanja i timskog rada, kao i da ovladaju komunikacijskim i prezentacijskim veštinama.
Našu školu su u sredu 19.10.2022. na takmičenju u Čačku, predstavljali Sara Krća, Danica Didanović i Veljko Tucović, učenici IV2 odeljenja, koji se se istakli na časovima preduzetništva. Na početku takmičenja, timovi sastavljeni od učenika iz različitih škola osmišljavali su rešenje problema koji im je postavljen kroz osmišljavanje poslovne ideje koja rešava problem i kroz izradu biznis plana i prezentacije ideje. Takmičenje je počelo u 9 časova ujutru, a zatvoreno je svečanim proglašenjem pobednika u 19 časova uveče i bilo je ispraćeno značajnom medijskom pažnjom.
Svake školske godine, organizacija Dostignuća Mladih realizuje četiri regionalna, jedno nacionalno kao i međunarodno takmičanje za srednjoškolce zapadnog Balkana.
U veoma teškoj konkurenciji od 100 srednjoškolaca iz 26 srednjih škola, učenici naše škole u mešovitim timovima, nisu prošli na nacionalno takmičenje, ali su stekli nove prijatelje i nova znanja u oblasti preduzetništva.
Dok su učenici pisali biznis plan, direktorka Jelena Marić i profesorka Sofija Pavlović Luković, prisustvovale su svečanom otvaranju novog prostora u medicinskoj školi u Čačku, Mejker lab-a. Rezultat učešća na takmičenjima je i novi prostor u kome će učenici i profesori moći da istražuju, povezuju znanje, razvijaju poslovne ideje, sarađuju sa institucijama, preduzetnicima i širom društvenom zajednicom. U novoj laboratoriji biće održavane radionice, obuke, pravo je mesto za učenje više naučnih discipina, primenu znanja, širenje poslovnih ideja… Prvenstveno će razvijati kreativnost mladih ljudi i njihovu preduzimljivost. Moći će da greše i uče iz grešaka. Ovakav prostor bi u budućnosti trebalo da obezbede i druge škole jer je multidisciplinaran i rekla bih neophodan.
Sofija Pavlović Luković